CoolastePrylarna Gäller från 2019-09-01

Priserna är i svenska kronor SEK. Avvikelse från villkoren är giltiga
endast om båda parter har signerat särskilt avtal som reglerar detta. Därför

PRODUKTER

Produkter som blir sålda i butiken kan användas i Sverige och ska följa
svensk lagstiftning. Priser anges därför inklusive moms. Fraktpris i
kassan.  Svensk manual levereras med produkten. Om produktens art kräver
detta och om manual ingår på annat språk än svenska anges detta på produkt
nivå. Därför.

TILLÄMPLIGHET

Dessa köpevillkor ska tillämpa därest svensk eller annan tillämplig lag ej
föreskriver villkor som är i konflikt med dessa. För privatkonsumenter gäller
konsumentköplagen samt Distansavtalslagen som även innefattar skydd för CoolastePrylarna. Mer
information härom finns på Konsumentverkets hemsida, http://www.kov.se/.

BESTÄLLNING

Målsmans tillstånd måste inhämtas innan man köper något om beställaren är
under 18 år. Beställa i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på
annat sätt som medför att CoolastePrylarna lider ekonomisk skada och
polisanmäls. Säljföretaget friskriver sig för tryckfel, fel i information, samt
fel i specifikation, på samtliga i CoolastePrylarna sortiment förekommande
produkter och tjänster. All bildinformation skall ses som illustrationer och
kan ej heller garanteras återge exakt utseende och beskaffenhet.

BETALNING MED PAYSON

Med Payson är din betalning säker. Även om du inte har ett PaysonKonto
sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar
med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar,
Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank.

BETALNING MED KLARNA

Klarna grundades i Stockholm 2005, med målet att göra det enklare för människor att handla på nätet. De senaste 15 åren har tekniken utvecklat, engagerat och förändrat världen omkring oss, men vår målsättning är fortfarande lika relevant som någonsin tidigare, att göra betalningar så enkla, säkra och framförallt så smidiga som möjligt.

Idag är Klarna en av Europas största banker och erbjuder betalningslösningar till 90 miljoner konsumenter och fler än 200 000 butiker i 17 länder. Klarna erbjuder direktbetalning, olika former av “prova först och betala senare”-tjänster samt avbetalningar. Allt i en smidig köpupplevelse som låter kunder betala när och hur de själva föredrar, med endast ett klick.

När företaget 2014 förvärvade SOFORT skapades Klarna Group. Klarna backas av investerare som Sequoia Capital, Bestseller, Permira, Visa och Atomico.

Klarna är en del av Klarna Group.

  • Totalt antal slutkonsumenter: 90 000 000
  • Totalt antal handlare: 200 000
  • Antal transaktioner per dag: 1 000 000
  • Antal anställda: 3 500
  • Marknadsandel e-handel i norra Europa: 10 %

FRAKTPRISER

Om jag vill se fraktpriset för en produkt lägger jag den i kundvagnen och
går till kassan. Frakten är beroende av vikt och typ av produkt du beställer.
Vi skickar din leverans med Posten eller Schenker.

LEVERANS OCH AVBESTÄLLNING

Jag som gör beställningar före kl. 13.00 på måndag till fredag helgfria
dagar kommer att behandlas samma dag, för leverans inom 1-5 arbetsdagar. CoolastePrylarna
använder Postnord för leverering av paket.
Och i samband med att din order skickas från CoolastePrylarna skickas
ett mail eller sms till angiven mailadress/telefonnummer. Paketet bör nå dig
inom 2 arbetsdagar. Om du mot förmodan inte har erhållit din leverans inom 2
arbetsdagar ber vi dig att kontakta kundtjänst.
Vi reserverar oss för att förseningar i leveransen kan uppstå.

ÄGANDESRÄTTFÖRBEHÅLL

Alla varor förblir CoolastePrylarna egendom tills dess full betalning
erlagts.

ANSVAR FÖR LEVERANSFEL

CoolastePrylarna ansvarar för varor som skadas eller kommer bort under
leverans till dig. Reklamation av transportskador ska göras inom skälig tid.
Vid mottagande av paketet är det därför viktigt att kontrollera att paketet
inte är skadat. Om en försändelse blivit transportskadad eller kommit bort ber
vi dig att kontakt vår kundtjänst. Tänk på att behålla allt emballage och
produktens förpackning vid en transportskada.

KUNDENS RÄTTIGHETER VID FÖRSENING

I de fall CoolastePrylarna ej kan leverera vara inom angiven leveranstid
har kunden rätt att häva sin beställning.

REKLAMATION

Det är lämpligt att kunden ankomst kontrollerar leverans för att verifiera
att denna är riktig och felfri. Vid reklamation skall kund kontakta CoolastePrylarna
reklamationsavdelning via e-post info@CoolastePrylarna.se och uppge
order-id samt orsak till reklamationen.

REKLAMATION

Defekta produkter som returernas till CoolastePrylarna bör behandlas
som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att
produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas. För
privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt
att få frakten betald vid ett giltigt reklamationsärende. Därför välj oss

REKLAMATION

Hos CoolastePrylarna har privatkonsument rätt att få en förbetald paketlapp sig tillsänd. I de fall reklamationsärendet ej är giltigt och kund har fått en förbetald paketlapp tillsänd sig, debiteras fraktkostnad tur och retur.

Reklamation till CoolastePrylarna ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts, dock senast inom 3 år. CoolastePrylarna förbehåller sig rätten att i första hand reparera felet och i andra hand skicka en ny identisk vara och i sista hand återköpa varan.
CoolastePrylarna står alltid för returfrakt när det gäller skadat eller felaktigt gods.

ÅNGERRÄTT

Som konsument har alltid 14 dagars ångerrätt (från dagen du mottagit
produkten) enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokalen.

ÅNGERRÄTT

Kvaliteten på produkten har påverkats till följd av att du som kund har
hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller
funktioner, därför kommer avdrag på återbetalningen motsvarande varans
värdeminskning att göras.

ÅNGERRÄTT

CoolastePrylarna tar inte ut någon returavgift vid en retur står du själv
för eventuell kostnad för returfrakten. Vill du som kund åberopa din
ångerrätt skall måste du meddela oss detta inom 14 dagar från det du mottagit
produkten. Detta kan göras genom att mail oss på: info@CoolastePrylarna.se. Efter
att du utövat din ångerrätt ska du utan dröjsmål och senast inom 14 dagar
skicka tillbaka produkten till oss på CoolastePrylarna.

ÅNGERRÄTT

Vid användandet av ångerrätten betalar du alltid returfrakten själv och du kan returnera till följande adress:
AB Camper i Småland/CoolastePrylarna
Elestorpsvägen 18
269 91 BÅSTAD

GARANTI

Leverantörer och tillverkare lämnar garanti på en produkt. Självklart
följer vi konsumentköplagen och reklamationer inom 6 månader från inköpsdatum
behandlas enligt denna. I vissa fall lämnar tillverkarna utökad garanti och
detta varierar mellan de olika produkterna och anges på produktnivå. Därför
välj oss.

OUTLÖST FÖRSÄNDELSE

För försändelse som ej löses ut varpå paketet går i retur till CoolastePrylarna, debiteras därför en avgift om 199 ink moms för att täcka CoolastePrylarna i Sverige AB kostnader för transport och administration.

Postnord – till brevlådan/dörren, 1-3 vardagar

Är paketet litet nog lämnas det i din brevlåda. Om paketet inte får plats i din brevlåda levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din brevlåda, utan kvittens. Du kommer att få ett sms när postnord har lämnat ditt paket, och om ditt paket levereras vid dörren eller om paketet hängs i en påse vid din brevlåda. När du får smset övergår paketets ansvar till dig som kund.

TRANSPORTSKADAT GODS

Inom 7 dagar ska en transportskada anmälas till transportör.

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden,
myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej
skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår
sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund
till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. 

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat
om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm. 
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/

Som konsument kan du även vända dig till EU för att få hjälp med
konfliktlösning när du handlat på nätet.
Länk: ec.europa.eu/odr

Då kommer du till:
“European Commission official websiteThe Online Dispute
Resolution
 website is an official website managed by the European
Commission dedicated to helping consumers and traders resolve their disputes
out-of-court.”

HANTERING AV PERSONUPPGIFTER

556704-7591 (AB Camper i Småland), e-post: info@Coolasteprylarna.se, är

personuppgiftsansvarig för de uppgifter du som kund lämnar till CoolastePrylarna.

Vi fullgör våra åtagande med dina uppgifter, till exempel att leverera varor,
marknadsföringsaktiviteter och erbjudanden som är anpassade just för dig. För
att lyckas med detta kan dina uppgifter behöva samköras med andra register och
lämnas därför till andra bolag inom CoolastePrylarna och till våra
samarbetspartners. Därför välj oss.

HANTERING AV PERSONUPPGIFTER

Vi följer GDPR. Vi behandlar uppgifter om dig i syfte att fullfölja samt
kunna följa upp din beställning. De uppgifter vi behandlar om dig är de som du
uppger i samband med din beställning samt IP-adressen beställningen gjordes
från. De uppgifter vi behandlar är IP-adress, Förnamn, Efternamn (eller
Företagsnamn/Organisationsnamn), E-post, Person- eller organisationsnummer,
Momsnummer, Adress, Postnummer, Ort, Land och Telefonnummer. Person- eller
organisationsnummer är dock inget vi själva behandlar eller sparar, utan något
man får ange när man betalar via Klarnas betaltjänst.

Vi lämnar inte vidare dina uppgifter till någon annan än till leverantören,
som får ditt namn, adress och telefonnummer för att kunna skicka det du
beställt till dig. Vi sparar dina uppgifter endast så länge de behövs för att
kunna fullfölja vårt åtagande mot dig, men maximalt i ett år efter det att
beställningen gjordes. Automatiserat beslutsfattande förekommer ej i vår
verksamhet. Därför välj oss.

Du som kund har rätt att närsomhelst begära att dina uppgifter ändras eller
raderas. Du har rätt att lämna klagomål till Datainspektionen. Därför välj oss.

Dessutom finns i din beställning information om datum och klockslag för
beställningen, vad du beställde samt från vilken IP-adress beställningen
gjordes. Därför

Cookies

Vi använder oss av cookies. En cookie är en liten textfil som sparas i din
webbläsare, och används i syfte att till exempel hålla reda på vad du lagt i
varukorgen, men även för att kunna följa upp hur våra besökare rör sig på våra
sidor för att på så sätt kunna dra slutsatser om hur effektiva våra annonser
är. Du kan stänga av cookies genom din webbläsare, men då kanske det du
lagt i varukorgen försvinner, till exempel.

COOKIES

Information om hur du hanterar cookies i just din webbläsare finns
på: http://www.minacookies.se/allt-om-cookies/cookiehantering/

TVIST
Vid tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

 

                                   – BLACK WEEK –

 

Förbered dig på BLACK WEEK – sju dagars shoppingfest! Hos oss hittar du allt, och lite till, oavsett ålder och intresse. Välj bland omtyckta varumärken och produkter i kategorier som passar hela familjen.

 
 

Black WEEK                             

GLÖM INTE ATT SKRIVA IN KODEN “BLACK” I KASSAN FÖR ATT ERHÅLLA VÅRA SPECIAL PRISER